maanantai 2. tammikuuta 2012

Wannabe-käsityöläinen

En ole käsityöihminen, vaikka kuinka haluaisin. Se ei silti tarkoita, etten välillä voisi väkertää jotain kivaa ja helppoa, kuten tämä "ainaoikein" neulottu kauluri. Olen käyttänyt sitä jo pari viikkoa ja tykkään kovasti! Lankana käytin Novitan puroa.


Palaan huomenna uuden vuoden kuulumisten kera. Olen myös suunnitellut jonkinlaista katsausta menneeseen vuoteen. Ja pitää jotain kuvia laittaa uudesta tukasta! Tässä kuvassa vielä ihanat juurikasvut. :)


Hyvää uutta vuotta 2012!

2 kommenttia:

  1. Hei!
    Olen seurannut blogiasi jo jonkin aikaa - tulen Sammakkolammikon kautta aina lukemaan kuulumisiasi. Asun itse myös Joensuussa :)
    Kerrotko tuosta kaulurista vähän tarkemmin. Millä silmukkamäärällä, miten pitkä , millä puikoilla jne? On tosi kivan näköinen. Minulla on samaa lankaa ja tuo olisi ihan kiva langan käyttötarkoitus.
    PS. Siulla on tosi mukava blogi :)

    VastaaPoista
  2. Voi miten ihana kuulla, että tätä blogia käy lukemassa joku muukin kuin lähisukulaiset! :) Kävin myös kylässä sinun blogissasi ja se vaikutti tosi kivalle! Hauska lukea toisen joensuulaisen arjesta.

    Kaulurista: Olen tosi huono näissä käsityötermeissä enkä muista tarkkaa silmukkamäärää. Tein kuitenkin kasin pyöröpuikoilla neuleen tasona "aina oikein". Lopuksi ompelin päät yhteen. Voin kotona vielä tarkistaa silmukkojen määrän ja kaulurin pituuden. Joka tapauksessa lankamenekki oli n. 3 1/2 kerää. (50 g keriä) Toivottavasti sait ohjeistani jotain selvää! :)

    VastaaPoista