maanantai 30. tammikuuta 2012

Paluu graduarkeen


Olemme selviytyneet reissusta takaisin kotiin ja tänään koittaa paluu arkeen. Häämatka oli ihan mahtava ja saimme uusia kokemuksia roppakaupalla. Yritän laittaa jotain kuvia illalla tänne eli matkasta lisää sitten.


Olen nyt raahautunut yliopistolle ja yritän orientoitua graduun uudelleen. Reissussa en ajatellut koulujuttuja tipan vertaa (jes!), mutta sitäkin vaikeampi on nyt yrittää jatkaa siitä mihin jäin. Mikäs se olikaan se mun aihe? :P

Nyt homman nimi on joka tapauksessa se, että uusi vaihde on laitettava päälle ja ryhdyttävä hommiin vielä kovemmalla teholla kuin aiemmin. Mainitsin ennen reissua mahdollisista uusista elämänmuutoksista ja nyt niihin on tullut lopullinen varmuus. Jätämme pian Joensuun taaksemme ja muutamme takaisin kotiseudulle Kuopioon. Tästä olemme haaveilleet jo jonkin aikaa, mutta kun toive nyt konkretisoituu, ei se tunnu pelkästään kivalle. Muutto tulee liian nopealla tahdilla ja siihen liittyy paljon luopumista. Yksi luopuminen (monien muiden lisäksi) on yliopiston kirjasto ja graduvertaistukiryhmä. Nyt pitää vain yrittää tehdä todella ahkerasti töitä helmikuun ajan kun vielä olen täällä! Muistakaa ihmiset, be careful what you wish for, it might come true... :D


Todellisuudessa olen oikein onnellinen tulevasta muutosta, mutta sopeudun hitaasti muutoksiin, joten tarvitsen hieman aikaa totutteluun. Kuopiossa meitä odottaa vanhemmat, isovanhemmat ja monta ystävää. Uusia haasteitakin on tiedossa varsinkin Petelle kun hän aloittaa uudessa työpaikassa. Ehkä jonain päivänä minäkin siirryn työelämään (hui miten pelottava ajatus!). First things first: gradua olisi n. 80 sivua vielä kirjoittamatta. :D


Toivottavasti te olette voineet hyvin! :)

4 kommenttia:

  1. Teillähän on samantyyppisiä muutoksia tulossa kuin itse koin pikakelauksella viime viikonloppuna. Kävin nimittäin torstaina työhaastattelussa ja sain erään opesijaisuuden. Muutin kotiseudulle lauantaina ja eilen alkoivat työt. Vieläkin on pää ihan pyörällä =)

    VastaaPoista
  2. No huh huh mikä vauhti on siellä päin ollut! Mä oon niin huono sopeutumaan nopeesti muutoksiin et tääkin vauhti hirvittää...
    Mut onnea kovasti sijaisuudesta! Oletko sä aineenopettaja vai luokanope?

    VastaaPoista
  3. Aineenopettaja olen ja äidinkieltä yritän lapsille opettaa.

    VastaaPoista
  4. Mehän ollaan sit melkein samalla alalla. Mulla aineena vain uskonto & historia. :)

    VastaaPoista