keskiviikko 1. joulukuuta 2010

Joulun laittaminen

Tänä aamuna hätkähdin, onko jo joulukuun ensimmäinen päivä?! Minulla oli suuret suunnitelmat joulun laittamisesta kotiin, punaisten kankaiden ostosta ja koristeiden levittämisestä, mutta mitään en ole saanut hommattua. Kotimme näyttää aivan samalta kuin aina ennenkin. Luultavasti en saa mitään laitettua myöhemminkään joulukuussa. Haaveilin kuusestakin, mutta se nyt oli melko utopistinen ajatus kun en saa edes punaisia tuikkukuppeja ostettua! Nyt haaveilen amarylliksestä. Jospa sen ostaisin ja saisin edes vähän joulun tunnelmaa sisään.

Noh, ei kai se joulu koristeista synny. Olen kuitenkin kuumeisesti miettinyt joululahjoja läheisille ja tehnyt joulukortteja. Paljon olemme myös juoneet glögiä ja syöneet pipareita! Olen ehkä parempi jouluntonttu lahjojen suhteen kuin koristeiden. Jos minulla olisi paljon rahaa ostelisin ystäville ja sukulaisille kaikkea ihanaa! Toisaalta, mukavaa on myös miettiä pienempiä yllätyksiä joulupaketteihin. Joulun sanoma ei kuitenkaan missään nimessä välity lahjojen kautta! Joulu syntyy mukavasta ja stressittömästä yhdessäolosta, ruoan nautiskelusta sekä toisaalta hauskanpidosta, mutta myös hiljentymisestä itse tärkeimmän sanoman äärelle.

Tänä vuonna minulle on tulossa erilainen joulu, koska mennään aatoksi Peten perheen luokse ja vasta joulupäivänä pääsen omalle mökille. On outoa, mutta ihan hauskaakin seurata muiden jouluperinteitä. Onneksi anoppi on jouluihmisiä, hyvä ruoanlaittaja ja oikea tunnelmanluoja. Olen ehkä hieman lapsellinen, mutta silti minulle on iso juttu etten ole aattona oman perheeni parissa! Onneksi joulu tulee joka vuosi. :)

Minulla ei ole vuosiin ollut joulukalenteria, mutta tänä vuonna saatiin lahjaksi jopa kaksi! Luukkuja on ihan kiva aukoa ja sitä kautta seurata joulun lähestymistä.

Mukavaa joulukuuta kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti